יום רביעי, 08 ביולי 2020, ט"ז תמוז ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 050-5407068

בריאות ותזונה במה קורא נט

אז איך לא תעלו במשקל בימי החג

לא לרדת אבל לפחות לא לעלות

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

ד״ר שון פורטל

– דיאטן ספורט קליני ופיזיולוג מאמץ, בעלים של רשת מרכזי תזונה וספורט ויועץ לענייני תזונה בערוץ 13

החגים בפתח אבל זו לא חייבת להיות סיבה למתח בכל הקשור לשמירה על משקל תקין ואורח חיים בריא 

כתב: ד"ר שון פורטל – דיאטן ספורט קליני ופיזיולוג מאמץ, בעלים של רשת מרכזי תזונה וספורט ויועץ לענייני תזונה בערוץ 13

 

שלב הבישולים

• לכו על בישולייט: העדיפו בישול,אידוי ,צלייה על פני טיגון או בישול ברטבים עתירי שומן וסוכר ובכלל המעיטו בשמן, מיונז, מרגרינה וחמאה. נסו להשתמש בתרסיס שמן זית ללא גז וחיסכו כמות שומן לא מבוטלת.

• לא הכל חייב להיות מתוק בראש השנה... נסו להשאיר את המתוק לקינוח והשתמשו בבלסמי, לימון ועוד תיבולים טבעיים כדי שיהיה לכם טעים

• השקיעו בנראות המנות – "צלחתו" יפה ואסטטי: הניחו על מצע של עלים וירק, בנו את המנה לגובה, השתמשו ב- RING, הזליפו רוטב, עטרו הצלחת וכו'. השבחים יבואו על האיכות והעיצוב ולא כל הכמות

 

לפני הארוחה

• תכננו את סדר היום שיכלול ארוחת חג כארוחה עיקרית ובשאר היום איכלו ארוחות קטנות וקלות הכוללות סלטי ירקות, חלבון רזה, לחם כוסמין קל, גבינות רזות, יוגורט חלבון ופירות. שתו המון.

• אל תגיעו רעבים מאוד לארוחה, צום של מספר שעות יביא לאכילה מופרזת (גם פסיכולוגית כי "לא אכלנו כל היום אז מותר", וגם פיזיולוגית כי באמת כבר גוועים)

• שעה וחצי לפני הארוחה אכלו כריך אויוגורט חלבון + פרי ושתו משהו חם

• בחרו ללבוש בגד צמוד שיזכיר ויאותת לכם על תחושת המלאות האמיתית

בברכות

• זכרו לטעום בסמליות – זו לא המנה העיקרית! אחרת הברכה לבטלה!

• לכל יונקי הדבש (גם אם יש תפוח ליד) – תראו איך נראה פו הדוב...:)

 

הארוחה

  • מומלץ לשמור על סדר אכילה – התחילו בשתיית מים או תה או קפה לפני הארוחה, לתחושת מלאות ולמיתון הרעב. המשיכו במנה ראשונה על בסיס ירקות – אנטי פסטי / סלט / מרק ירקות, לאחר מכן עיקרית חלבונית וסיימו עם הפחמימות בדמות תוספת לעיקרית (אורז / בורגול / קינואה / תפו"א) או קינוח (ביחרו אחד, לא גם עוגה, גם פירות, גם פיצוחים...)
  • השתדלו להמעיט בלחם במהלך הארוחה
  • תזכרו לאכול בצרפתית: צלחת גדולה, מנה קטנה (ומעוצבת). כשאין מנה מעוצבת עדיף צלחת קטנה (מחקרים מראים ירידה של 22% בכמות האוכל שנאכל בארוחה!).
  • כדאי להחליט מראש מה עושה לכם את זה יותר: התוספות (אורז, תפוח אדמה לחם), יין ואלכוהול או הקינוח בסוף. כדאי להתמקד באחד או שניים ( המשולש הוא קטלני).

דוגמא לארוחת חג:

שתיה חמה לפני האוכל: 2 כוסות מים מוגז

הברכות: מעט תפוח טבול בדבש , רבע רימון - 130 קלוריות

קערת מרק עוף + 2 כפות אטריות או קערת סלטים - 200 קלוריות

קציצת דג (גפילטע פיש) - 150 קלוריות

150 גרם בשר בקר - 300 קלוריות

כף כבד קצוץ + חזרת  - 150 קלוריות

5 כפות אורז מבושל - 150 קלוריות

1פרוסת חלה - 100 קלוריות

כוס יין אדום - 150 קלוריות

פרוסת עוגה - 300 קלוריות

סה"כ: כ 1,600 קלוריות

לא להילחץ, יצאתם בזול, אלו שלידכם יאכלו לפחות 3000 קק"ל...

עכשיו תחשבו מה יכולתם להפחית מבלי לראות בזה הקרבה ותתנהלו בהתאם...

אל תרגישו פספוס שלא טעמתם מכל מנה בכל ארוחה – ככה לפחות לא תצטרכו שופל שיוציא אתכם מהבית אחרי החג.

תנו לעוד אלמנטים למלא אתכם מלבד האוכל,  תהיו פעילים, תיהנו מהמשפחה, מהחברים, מהחופש, קראו ספר, האזינו למוזיקה, תנוחו טוב, שלבו קצת אימונים וכל מה שמרגיע אתכם.

בברכת שנה טובה

ד"ר שון פורטל 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: