יום שלישי, 07 ביולי 2020, ט"ו תמוז ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 050-5407068

בריאות ותזונה במה קורא נט

בריאות: טיפול תרופתי - לתת או לא לתת?

בשמת דוד - טיפול אינטגרטיבי גוף – נפש. מטפלת בקשיי תפקוד ובעיות התנהגות בכל גיל: 0-100

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

רון שלום

רכז המערכת במגזין מה קורא בכפר, מה קורא נט צלם עורך ומפיק

מאת: לבנה דבח

בריאות: טיפול תרופתי - לתת או לא לתת?

שאלה שלכמעט כל הורה יצא להתמודד פעם או יותר. בעיקר בעניין בריאות והתנהגות ילדיו

יש כל כך הרבה מצבים התנהגותיים ובריאותיים. כל אחד מתמודד עם משהו ייחודי. אז מה באמת עושים? לתת טיפול תרופתי או לא לתת? 

בשמת דוד, טיפול אינטגרטיבי גוף – נפש האירה לנו את הנושא מנסיונה וכפי שהיא כותבת במאמר המעניין:

כמעט כל אדם שנתקלתי בו יעיד על עצמו כי "יש לו בעיית קשב וריכוז" ושוקל לקחת טיפול תרופתי. הנושא הופך להיות מורכב יותר כשזה מגיע לילדים שלנו, להביא לילד/ה יום יום כדור?

בתחילת החודש נפתחה שנת הלימודים, ואיתה אחוז ילדים גבוה שנוטל טיפול תרופתי ל"הפרעות" קשב וריכוז. עד לפני כמה שנים מחקרים הראו שרק 3% מהאוכלוסייה אכן סובל מתופעה זו, הקשורה לתהליכים נוירו–התפתחותיים במוח. כיום נרשמה עלייה חדה כ10%. האם העלייה נרשמה בעקבות כמות המרשמים שמחולקים או שמא העלייה אכן משקפת את התופעה האורגנית?

מה עם אותם ילדים שמקור הקושי שלהם יושב על שורשי קושי אחרים?
תופעות לוואי, ניסוי וטעיה, שינויים במינונים או בכדורים מגיעות על חשבון ההתפתחות הטבעית של הילד/ה. טיפולים תרופתיים משפיעים גם על התפקוד ההורמונלי של הגוף, המעבר בשעות ההתפוגגות של הטיפול התרופתי אצל ילדים רבים מלווה בעצבים, חוסר סבלנות , טיקים ועוד.

הרפואה המודרנית נותנת סיבה דיי טובה לתת, ואפילו מוכחת. אבל בכל זאת, משהו לא שקט בפנים. הקשיים שעולים בביה"ס לרוב נותנים את הטון וההורים מתחילים לבדוק האם כדאי לתת טיפול, מה הורים אחרים מספרים, ומהן תופעות הלוואי.
העצה שלי היא קודם כל – לענות על מספר שאלות מפתח - 
1. "למה? - מדוע אני שוקל/ת לתת טיפול תרופתי?"
2. "למה חשוב לי שהילד/ה שלי ילך לביה"ס?"
3. "מה אני פוחד/ת שיקרה אם לא ייטול את הטיפול התרופתי?" 
הבנת המניעים והמטרות עוזרת לקבל החלטה שהיא מעל הפעולה האוטומטית, החלטה מתוך תבונה. מדויקת ושלמה לילד/ה ולהורה.
הורים רבים מגלים שהם למעשה חוששים בעיקר מהדחייה החברתית ופערי הלימוד. ולשם זה, אין צורך בכדור אלא בחיזוק הבטחון העצמי של הילד/ה. כאשר הילד/ה חי בשלום עם התכונות הטבעיות שבו ומרגיש בטוח בסל הכלים שברשותו, הוא מרגיש כי אתגרי החיים אפשריים. בעת שבטחון זה נבנה – ההתנהגויות "המפריעות" נרגעות גם כן.
כאשת מקצוע, אני מוצאת את הטיפול התרופתי כמוצא אחרון. מעטות הפעמים שהמלצתי על טיפול תרופתי במקביל לטיפול אינטגרטיבי כתמיכה לתהליך. טיפול תרופתי אינו עניין של מה בכך, ודורש מחשבה ובהירות רגשית של כל הצדדים המעורבים.
מניסיוני בקליניקה גיליתי שעלינו להתאים את הכלים הנכונים מתוך עולמו של הילד/ה. חוויתי כי טיפול אינטגרטיבי מאזן את המערכות השונות של הגוף והנפש. ובעזרת סבלנות, התבוננות ואמונה נחזק את הילד/ה, ונחבור למהות שאיתה הגיעו ילדינו לעולם.

בברכת: "שיפה ושונה תהא השנה אשר מתחילה לה היום" 

בשמת דוד, טיפול אינטגרטיבי גוף – נפש
050-4583583

צילום תמונה ראשית: ראובן קפוצ'ינסקי

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: