יום שני, 02 באוגוסט 2021, כ"ד אב ה' תשפ"א
לפרסום חייגו: 050-5407068

אנשים וסיפורים במה קורא נט

אנשים בכפר: שיר סייג - שחקן ליגת על בדרך למגרש האמתי של התיאטרון

צפו בטריילר הרשמי של ההצגה - תושב כפר יונה סטודנט שנה ג' בביה"ס לאומנויות "גודמן" באר שבע

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

רון שלום

רכז המערכת במגזין מה קורא בכפר, מה קורא נט צלם עורך ומפיק

מאת: רון שלום

 

שיר סייג – שחקן ליגת העל בדרך למגרש האמתי של התיאטרון

תושב כפר יונה בן 22 בתפקיד ראשי בהצגה

שיר סייג בן 22 מכפר יונה. בוגר הבוסתן - בית הספר לאומנויות בנתניה וסטודנט שנה ג' ב"גודמן", מככב בתפקיד הראשי בהצגה "המשפט" המציגה בביה"ס גודמן בבאר שבע.

"גודמן" - בית הספר למשחק בנגב הוקם בשנת 2005 ונחשב לבית הספר המוביל ללימודי משחק בישראל. את הישגיו המקצועיים ניתן לראות בתחומי התרבות, החינוך והרווחה בעיר ב"ש, ברחבי הנגב ובהשתלבות בוגריו בכל התיאטראות בארץ.

"המשפט" - טריילר רשמי:

שנה ג' היא שנת הסטאז' עבור הסטודנטים, בה הם צוברים ניסיון מקצועי שאין לו תחליף. שיאה של השנה האחרונה ללימודיהם היא סדרת הפקות מקצועיות ומושקעות המוצגות לקהל רוכש כרטיסים שההצגה "המשפט" היא אחת מהן.

שיר  סייג מכפר יונה, מככב בתפקיד הראשי בהצגה החדשה "המשפט" בהפקת "גודמן", המבוססת על הרומן הידוע של קפקא ומגלם את דמותו של יוזף ק'. בהצגה - בבוקר יום הולדתו ה-30, מתפרצים לדירתו של ק' שני שומרים ומודיעים לו שהוא עצור, ובקרוב יתקיים משפט. השומרים מסרבים לספר על מה נעצר ונותנים לו להמשיך את חייו כרגיל. אימת המשפט המתקרב משבשת את שגרת חייו לחלוטין, והוא יוצא למסע ארוך ומטלטל על מנת להבין מה פשעו ולזכות בחירותו.

בשונה מהקלאסיקה הקפקאית, העיבוד המודרני מציג ק' אחר לגמרי - ק' שלנו עובד במשרד פרסום, מתלבש בצבעוניות, וחושב שהעולם בידיים שלו. ק' המודרני, לעומת ק' המקורי, משוכנע עד כדי עיוורון שיש לו כוח רב מול המערכת ומול העולם. ככל שהוא צולל פנימה עמוק יותר אל תוך המערבולת הבירוקרטית ולא מצליח להימלט ממנה, הוא נחשף במלוא אפסיותו.

-"יוזף ק' הוא ללא ספק התפקיד המאתגר ביותר שקיבלתי לשחק" אומר שיר. –"מאוד הגיוני לנוכח העובדה שאני עוד בסך הכל סטודנט, אבל התפקיד והמחזה כל כך מאתגרים ומורכבים שיש לי תחושה שרף הקושי שהציבו בפני לא ישבר בזמן הקרוב. משחק משך שעה וחצי על הבמה, בלי ירידה, בלי נשימה, בלי רגע. זאת חוויה מטורפת לחלוטין. מהרגע שההצגה מתחילה אני בטריפ. התאהבתי ביצירה הזאת מהקריאה הראשונה – כיצד חושפת באכזריות את האמת עלינו: אנחנו תופסים את עצמנו כאנשים תבוניים, הומניים, חופשיים - ובפועל, אנחנו משעבדים זה את זה באופן אכזרי ובלתי-פוסק לקודים ונורמות חברתיות. מי שלא עומד בקודים - מוצא את עצמו בחוץ. אסור להיות מוזר, או אחר, או חריג. הפכנו להיות המערכת, "האח הגדול" שלנו כלפי הזולת".

שיר נולד וגדל בכפר יונה. למד בביה"ס עמל עד כיתה ג'. עבר לביה"ס הדמוקרטי לב השרון בהדסים עד כיתה י"ב. לאחר שנת שרות בטבריה במסגרת תנועה של אמנויות שם עבד בעיקר באזור הצפון, שרות לאומי בביה"ס הדמוקרטי שם לימד תיאטרון. משם עבר לבאר שבע ללמוד משחק ב"גודמן".

-"כילד אני מכיר היטב את כפר יונה ה'ישנה'. עיקר הילדות שלי הייתה עם חוויות ברחובות, גני שעשועים עם חברים בכפר יונה. עם המעבר ללימודים בהדסים רכשתי חוויות נוספות וחברים מאזור קדימה-הדסים. כיום כשאני מגיע לכפר יונה אני רואה עיר מתפתחת עם בניינים ושכונות חדשות מצד אחד בד בבד לגעגוע לכפר של פעם. תמיד אשמח לשוב לכפר יונה".

 

-"מילדות תמיד הרגשתי קצת חייזר. הרבה פעמים מרגיש לא חלק מאיזו קבוצה גדולה שיודעת איך לדבר, איך לזוז, איך להתנהג, איך להראות. כל ניסיון להידמות לקבוצה הזאת מבליטה את הזרות. חושב שזו הסיבה שהתיאטרון והמשחק הם החיים שלי. על הבמה - כל שחקן הוא יחיד ומיוחד. מוזרות ופגם הם זהב טהור. שכל שחושב עקום מהיתר הוא פנינה. ואין אושר כזה בחיים, מצד אחד להרגיש חלק, ומצד שני לא לוותר על עצמך ועל המוזרויות שלך. וכמה פעמים בחיים אנחנו נאלצים לוותר על עצמנו ועל המוזרויות שלנו כדי להרגיש חלק?

לפחות פעם בחודש יוצא לי לריב בפייסבוק עם הומופוב שאני לא מכיר. הנטייה המינית שלי הפכה אותי לאדם שמקבל כל אדם באשר הוא, בלי מאמץ. אני מנהל מערכת יחסים כבר שנתיים עם אביב, בת כיתה שלי בלימודים. חושב שהיא אהבת חיי ועם זאת אני ביסקסואל גאה.

הלוואי וכל אדם יוכל להיות מוזר וצבעוני ושונה כאוות נפשו, ולא נסרס זה את זה כל הזמן. אנחנו חיים רק פעם אחת - חיים כל כך קצרים - ואנחנו ניצבים כל הזמן בפני הבחירה לחיות אותם כמו שהיינו רוצים, או לחיות אותם כמו שאחרים רוצים בשבילנו".

זאת אולי, התמצית של ההצגה "המשפט". המבנה האסתטי של ההצגה מושפע מתוכנית הריאליטי "האח הגדול" – על הבמה ישנם מסכים בהם ניתן לראות את כל הדמויות בלופ סגור לאורך כל ההצגה וכך הקהל יכול לראות  את כל הדמויות בכל רגע נתון, ממש כפי שהאח הגדול צופה בדיירים.

אריאל וולף, במאי "המשפט": "-תהליך העבודה על "המשפט" היה מאתגר, מסקרן ומעמיק, אולי דווקא בגלל תקופת הקורונה.  "המשפט" מעלה שאלות מהותיות בנוגע לתקופה בה אנו חיים, תקופה בה הפרסום/הנראות, הפייק ניוז והמסך שולטים בסדר יומנו. בקורונה כל מה שהיה לנו להישען עליו זה המסך והרשת החברתית. שאלות של צדק ואמת כבר מזמן לא על הפרק. העבודה עם השחקנים מ"גודמן" הייתה עבודה של חקירה ומעבדת תיאטרון לכל דבר. הרבה מהסצנות "והחיים" על הבמה נולדו מעבודה משותפת וחיפוש משותף עם השחקנים, כדי להעמיק את העיבוד המודרני שלא יהיה רק על הכתב, אלא שנרגיש שאלו השחקנים עצמם שחיים על הבמה את צורת החיים הזו המוכרת להם ולנו מהמציאות.

יוצרים: בימוי: אריאל וולף. תרגום ודרמטורגיה: איתמר מנדלסון. מוסיקה: שלומי ברטונוב. תפאורה ותלבושות: לי-יה חוזה. תאורה: עומר שיזף. ע. במאי: עמנואל רוזנבאום.

שחקנים: שיר סייג, לוטם חכמון, ויקי כהן, עמית פרטוש,  אסף זגה, גל פולק, קווין ליסק, אדם ליטאור מור, עמנואל רוזנברג, צור פארן, אנטולי שינפלד, אדיר שטיבלמן.

קרדיט צילום תמונות מתוך ההצגה: מעיין קאופמן, גודמן בית הספר למשחק.

צפו בגלריית התמונות:

מועדי ההצגות:

01/05 - מוצאי השבת, 21:00

03/05 - יום שני, 20:30

04/05 - יום שלישי, 20:30

05/05 - יום רביעי, 20:30

06/05 - יום חמישי, 20:30

07/05 - יום שישי, 12:30

מיקום ההצגה:  האולם הגדול , שדרות זלמן שז"ר 8, באר שבע (בית הספר גודמן)

 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: